Версія для людзей са слабым зрокам
Карта сайта
бел
Меню
Галоўная / Інвестыцыі / Прэферэнцыяльныя рэжымы iнвеставання / Інвестыцыйны дагавор з Рэспублікай Беларусь

Інвестыцыйны дагавор з Рэспублікай Беларусь

Рэалізацыя інвестыцыйных праектаў на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь можа ажыццяўляцца шляхам заключэння інвестыцыйнага дагавора паміж інвестарам або інвестарамі і Рэспублікай Беларусь (далей - Інвестыцыйны дагавор) у парадку і на ўмовах, што вызначаюцца Інвестыцыйным кодэксам Рэспублікі Беларусь, Дэкрэтам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 06.08.2009 N 10 (рэд. ад 06.06.2011) “Аб стварэнні дадатковых умоў для інвестыцыйнай дзейнасці ў Рэспубліцы Беларусь” і іншымі актамі заканадаўства.

Для рэалізацыі Дэкрэта пад “Інвестарам” разумеецца “інвестар і (або) арганізацыя, створаная ва ўстаноўленым парадку ў Рэспубліцы Беларусь гэтым інвестарам або з яго удзелам”.

Механізм Інвестыцыйных дагавораў дазваляе мінімізаваць выдаткі інвестараў на першапачатковым этапе рэалізацыі праектаў, стварыць камфортныя ўмовы працы па-за залежнасці ад тэрыторыі, на якой ажыццяўляецца праект, дазваляе інвестару ўсталяваць дадатковыя гарантыі абароны свайго капіталу і адначасова атрымаць льготныя ўмовы і прэферэнцыі для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта.

Прадугледжана два ўзроўні заключэння інвестыцыйнага дагавора:

1. Інвестыцыйны дагавор заключаецца на падставе рашэння рэспубліканскага органа дзяржаўнага кіравання, іншай дзяржаўнай арганізацыі, падпарадкаванай Ураду Рэспублікі Беларусь, Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь (далей - дзяржаўны орган), абласнога (Мінскага гарадскога) выканаўчага камітэта (далей - дзяржорганы), калі такім інвестыцыйным дагаворам не прадугледжваецца прадастаўленне Інвестару, дадатковых ільгот і прэферэнцый, акрамя ўстаноўленых гэтым Дэкрэтам, іншымі рашэннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь і актамі заканадаўства;

2. Інвестыцыйны дагавор заключаецца на падставе рашэння Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь па ўзгадненні з Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, калі дадзеным інвестыцыйным дагаворам прадугледжваецца прадастаўленне Інвестару, ільгот і прэферэнцый, не ўстаноўленых заканадаўчымі актамі, гэтым Дэкрэтам і іншымі рашэннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

У гэтым рашэнні Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь вызначаюцца парадак пацвярджэння права на прымяненне ўказаных ільгот і прэферэнцый, а таксама Дзяржорган, упаўнаважаны на падпісанне такога інвестыцыйнага дагавора і каардынацыю работы па яго выкананню.

Для заключэння інвестыцыйных дагавораў:

Першага ўзроўню не патрабуюцца бізнес-план інвестыцыйнага праекта, які рэалізуецца ў рамках інвестыцыйнага дагавора (далей - інвестыцыйны праект), і правядзенне дзяржаўнай комплекснай экспертызы інвестыцыйнага праекта;

Другога ўзроўню патрабуюцца бізнес-план інвестыцыйнага праекта і правядзенне дзяржаўнай комплекснай экспертызы інвестыцыйнага праекта.

Бізнес-план інвестыцыйнага праекта і правядзенне дзяржаўнай комплекснай экспертызы інвестыцыйнага праекта патрабуюцца толькі ў выпадку прадастаўлення інвестару і (або) арганізацыі, ва ўстаноўленым парадку створанай у Рэспубліцы Беларусь гэтым інвестарам або з яго удзелам, дадатковых ільгот і прэферэнцый, не ўстаноўленых заканадаўчымі актамі, гэтым Дэкрэтам і іншымі рашэннямі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Праекты інвестыцыйных дагавораў падлягаюць абавязковай юрыдычнай экспертызе, якая праводзіцца юрыдычнымі службамі адпаведных дзяржаўных органаў і выканаўчых камітэтаў, якія прымаюць рашэнні аб заключэнні інвестыцыйных дагавораў, або Міністэрствам юстыцыі, калі рашэнне аб заключэнні інвестыцыйных дагавораў прымаецца Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь.

Заключаныя інвестыцыйныя дагаворы падлягаюць дзяржаўнай рэгістрацыі ў Дзяржаўным рэестры інвестыцыйных дагавораў з Рэспублікай Беларусь, парадак вядзення якога вызначаецца “Палажэннем аб парадку вядзення Дзяржаўнага рэестра інвестыцыйных дагавораў з Рэспублікай Беларусь”, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 06.08.2011 № 1058 “Аб мерах па рэалізацыі дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 6 чэрвеня 2011 г. N 4 “.

У інвестыцыйным дагаворы ў якасці абавязковых умоў павінны быць вызначаны:

• аб'ект, аб'ём і тэрміны ўкладання інвестыцый, а таксама тэрміны рэалізацыі інвестыцыйнага праекта і дзеянні інвестыцыйнага дагавора;

• правы і абавязкі інвестара (інвестараў) і Рэспублікі Беларусь - бакоў інвестыцыйнага дагавора;

• адказнасць бакоў інвестыцыйнага дагавора за невыкананне яго ўмоў, у тым ліку пакрыццё інвестару (інвестарам) рэальнай шкоды, нанесенай у выніку незаконных дзеянняў (бяздзейнасці) службовых асоб дзяржаўных органаў і (або) выканаўчых камітэтаў ці іншага дзяржаўнага органа (арганізацыі), а таксама права на аднабаковую адмову Рэспублікі Беларусь ад выканання сваіх абавязацельстваў згодна з інвестыцыйным дагаворам пры невыкананні або неналежным выкананні інвестарам (інвестарамі) яго абавязацельстваў;

• патрабаванні аб прыватнасці інфармацыі;

• парадак і орган разгляду спрэчак паміж бакамі інвестыцыйнага дагавора, звязаных з палажэннямі інвестыцыйнага дагавора. У якасці органа, які разглядвае спрэчку, можа быць вызначаны суд замежнай дзяржавы, арбітражны (трацейскі) суд, створаны на тэрыторыі замежнай дзяржавы, калі інвестарам з'яўляецца фізічная або юрыдычная асоба замежнай дзяржавы і міжнародным дагаворам, заключаным Рэспублiкай Беларусь, у тым ліку аб абароне інвестыцый, такі суд вызначаецца як кампетэнтны орган па разглядзе спрэчкі.

Інвестыцыйны дагавор складаецца на рускай або беларускай мове. Калі бокам інвестыцыйнага дагавора з'яўляецца замежная юрыдычная або фізічная асоба, інвестыцыйны дагавор складаецца на рускай або беларускай мове, а таксама на замежнай мове па пагадненні бакоў.

Па пытаннях прыцягнення інвестыцый, заключэння інвестыцыйных дагавораў і рэалізацыі інвестыцыйных праектаў інвестар можа ўзаемадзейнічаць з дзяржаўнымі органамі і выканаўчымі камітэтамі, дзяржаўнай установай “Нацыянальнае агенцтва інвестыцый і прыватызацыі” або з фізічнымі або юрыдычнымі асобамі, упаўнаважанымі на прадстаўленне інтарэсаў Рэспублікі Беларусь па пытаннях прыцягнення інвестыцый у Рэспубліку Беларусь.

Змена інвестыцыйнага дагавора і яго скасаванне па пагадненні бакоў ажыццяўляюцца ў адпаведнасці з “Палажэннем аб парадку заключэння, змянення, спынення інвестыцыйных дагавораў з Рэспублікай Беларусь”, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 06.08.2011 № 1058 “Аб мерах па рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 6 чэрвеня 2011 г. N 4”.

Прэферэнцыі:

Інвестар пасля заключэння інвестыцыйнага дагавора пры рэалізацыі інвестыцыйнага праекта мае права на:

будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, паралельна з распрацоўкай, экспертызай і зацвярджэннем ва ўстаноўленым парадку неабходнай праектнай дакументацыі на кожны з этапаў будаўніцтва з адначасовым праектаваннем наступных этапаў гэтага будаўніцтва. У выпадку прымянення праектнай дакументацыі, распрацаванай у адпаведнасці з замежнымі нормамі праектавання і стандартамі ў галіне будаўніцтва, уведзенымі ў дзеянне на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь, выконваюцца работы па прывязцы аб'ектаў да месца іх размяшчэння з улікам тэхнічных умоў на інжынерна-тэхнічнае забеспячэнне і вынікаў геалагічных і геадэзічных пошукаў. У іншых выпадках прымянення праектнай дакументацыі, распрацаванай за мяжой, ажыццяўляецца яе карэкціроўка для прывядзення ў адпаведнасць з патрабаваннямі нарматыўных прававых і тэхнічных нарматыўных прававых актаў Рэспублікі Беларусь;

прадастаўленне ў арэнду зямельнага ўчастка патрабуемага памеру без правядзення аўкцыёну на права заключэння дагавора арэнды зямельнага ўчастка ў намечаным месцы яго размяшчэння для будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам (далей - зямельны ўчастак), з афармленнем неабходных дакументаў па адводзе зямельнага ўчастка адначасова з выкананнем работ па будаўніцтве. Пры гэтым інвестар да дзяржаўнай рэгістрацыі ва ўстаноўленым парадку стварэння аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, і ўзнікнення правоў на іх не маюць права ажыццяўляць з дадзенымі аб'ектамі і (або) з прадастаўленым зямельным участкам здзелкі, якiя цягнуць пераход правоў (якія прадугледжваюць магчымасць пераходу правоў) да зусім іншых людзей;

будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, з правам выдалення аб'ектаў расліннага свету без ажыццяўлення кампенсацыйных выплат кошту аб'ектаў расліннага свету, якія былі выдалены. Драўніна, якая атрымліваецца пры гэтым, рэалізуецца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку;

вылік ў поўным аб'ёме сум падатку на даданую вартасць (за выключэннем сум падатку, якія не падлягаюць вылiку ў адпаведнасці з заканадаўствам), выплачаных пры набыцці (ўвозе на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь) тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, выкарыстаных для праектавання, будаўніцтва ( рэканструкцыі), аснашчэння аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, незалежна ад сум падатку на даданую вартасць, вылічаных па рэалізацыі тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў. Сумы падатку на даданую вартасць, якiя прымаюцца да вылiчэння ў поўным аб'ёме, вызначаюцца метадам паасобнага ўліку падатковых вылікаў у залежнасці ад напрамкаў выкарыстання набытых (увезеных на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь) тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў. Падставай для ажыццяўлення такога выліку з'яўляецца пералік тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, набытых (увезеных на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь) і выкарыстаных для праектавання, будаўніцтва (рэканструкцыі), аснашчэння аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, з указаннем адпаведных сум падатку на даданую вартасць, прадстаўлены інвестарам і (або) арганізацыяй, створанай ва ўстаноўленым парадку ў Рэспубліцы Беларусь гэтым інвестарам або з яго удзелам, у падатковыя органы. Дадзены пералік, калі іншае не ўстаноўлена Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, павінен быць узгоднены з дзяржаўным органам або выканаўчым камітэтам, якія заключылі інвестыцыйны дагавор, або ўпаўнаважаным Саветам Міністраў Рэспублікі Беларусь на яго ўзгадненне дзяржаўным органам (арганізацыяй). Парадак ўзгаднення названага пераліку вызначаны “Палажэннем аб парадку ўзгаднення пераліку тавараў (работ, паслуг), маёмасных правоў, набытых (увезеных на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь) і выкарыстаных для праектавання, будаўніцтва (рэканструкцыі), аснашчэння аб'ектаў, прадугледжаных у інвестыцыйным праекце, які ажыццяўляе ў адпаведнасці з інвестыцыйным дагаворам з Рэспублікай Беларусь”, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 06.08.2011 N 1058 “Аб мерах па рэалізацыі Дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 6 чэрвеня 2011 г. N 4”;

вызначэнне без правядзення падрадных таргоў генеральнай праектнай арганізацыі, генеральнай падраднай арганізацыі, субпадрадных праектных, будаўнічых і іншых арганізацый для будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, а таксама іх рамонту, рэканструкцыі, рэстаўрацыі і добраўпарадкавання.

Вызваляюцца ад:

• унясення платы за права заключэння дагавора арэнды зямельнага ўчастка, якая пералiчваецца ў рэспубліканскі або мясцовы бюджэт або фонд развіцця адпаведнай свабоднай эканамічнай зоны;

• зямельнага падатку або арэнднай платы за зямельныя ўчасткі, што знаходзяцца ў дзяржаўнай уласнасці, прадастаўленыя для будаўніцтва аб'ектаў, прадугледжаных інвестыцыйным праектам, на перыяд праектавання і будаўніцтва такіх аб'ектаў па 31 снежня года, наступнага за годам, у якім завершана будаўніцтва названых аб'ектаў;

• пакрыцця страт сельскагаспадарчай і (або) лесагаспадарчай вытворчасці, выкліканых адабраннем зямельнага ўчастка;

• адлічэнняў у інавацыйныя фонды на тэрмін дзеяння інвестыцыйнага дагавора;

• увазных мытных пошлін (з улікам міжнародных абавязацельстваў Рэспублікі Беларусь) і падатку на дададзены кошт, якiя бяруцца мытнымі органамі, пры ўвозе на тэрыторыю Рэспублікі Беларусь тэхналагічнага абсталявання (камплектуючых і запасных частак да яго) для выкарыстання яго на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь у рамках рэалізацыі інвестыцыйнага праекта. Пералік тавараў, што ўвозяцца Інвестарам для рэалізацыі інвестыцыйных праектаў, з'яўляецца дакументам для пацверджання ільгот. Дадзены пералік, калі іншае не ўстаноўлена Прэзідэнтам Рэспублікі Беларусь, павінен быць узгоднены з  дзяржаўным органам, з якім заключаны інвестыцыйны дагавор, у адпаведнасці з "Палажэннем аб парадку ўзгаднення пераліку тэхналагічнага абсталявання (камплектуючых і запасных частак да яго), што ўвозіцца інвестарам і (або) арганізацыяй, створанай ва ўстаноўленым парадку ў Рэспубліцы Беларусь гэтым інвестарам або з яго ўдзелам, для выкарыстання на тэрыторыі Рэспублікі Беларусь для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта ў адпаведнасці з інвестыцыйным дагаворам з Рэспублікай Беларусь", зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 06.08.2011 № 1058 "Аб мерах па рэалізацыі дэкрэта Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 6 чэрвеня 2011 г, N 4".

У выпадку нямэтавага выкарыстання тавараў, увезеных з прадастаўленнем указаных ільгот, мытныя пошліны і падатак на дабаўленую вартасць спаганяюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам;

• выплаты дзяржаўнай пошліны за выдачу дазволаў на прыцягненне ў Рэспубліку Беларусь замежнай рабочай сілы, спецыяльных дазволаў на права заняцця працоўнай дзейнасцю ў Рэспубліцы Беларусь, а замежныя грамадзяне і асобы без грамадзянства, якiя прыцягваюцца інвестарам і (або) арганізацыяй, ва ўстаноўленым парадку створанай у Рэспубліцы Беларусь гэтым інвестарам або з яго удзелам, для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта, - за выдачу дазволаў на часовае пражыванне ў Рэспубліцы Беларусь. Пры гэтым тэрмін прыняцця рашэння аб выдачы (адмове ў выдачы) спецыяльных дазволаў на права заняцця працоўнай дзейнасцю ў Рэспубліцы Беларусь замежным грамадзянам і асобам без грамадзянства, якія прыцягваюцца інвестарам для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта, не можа перавышаць сямі каляндарных дзён, а тэрмін прадастаўлення заключэння аб магчымасці ( немагчымасці) прыцягнення замежнага грамадзяніна, асобы без грамадзянства - двух рабочых дзён;

 падатку на дабаўленую вартасць і падатку на прыбытак, абавязак па выплаце якіх узнікае ў сувязі з бязвыплатнай перадачай капітальных пабудоў (будынкаў, збудаванняў), ізаляваных памяшканняў, аб'ектаў незавершанага капітальнага будаўніцтва і іншых аб'ектаў асноўных сродкаў, што перадаюцца ва ўстаноўленым заканадаўствам парадку для рэалізацыі інвестыцыйнага праекта ў ўласнасць Інвестара.